Suomen Seurakoirayhdistys ry:n päänäyttely 18.2.2018 - Rotujärjestön 95-vuotis juhlanäyttely

Lahti - Messukeskus
Salpausselänkatu 7, Lahti

myös pennut 5-7 kk ja 7-9 kk ja jälkeläisluokat

näyttelyyn on ilmoittautunut 766 koiraa

AIKATAULU

HUOM! osa kehistä alkaa jo klo 9

Mittelspizien mittaus tapahtuu kehässä nro 8, klo 9.45

Reaaliaikainen tulospalvelu

Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut: Showlink Oy, arkisin klo 11-17 p. (09) 8873 0320 tai Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Muut tiedustelut: Erika Häkkinen p. 045-1144954 e-mail Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Ryhmäkilpailut:

Näyttelyn kaunein pentu Unto Timonen
Paras jälkeläisluokka Saija Juutilainen
Paras kasvattajaluokka Saija Juutilainen
Näyttelyn kaunein veteraani Tanya Ahlman-Stockmari
Näyttelyn kaunein Paula Heikkinen-Lehkonen

___________________________________________________________________________________________________________

SÄÄNNÖT JA OHJEET OSALLISTUJILLE

Tunnistusmerkinnät
Tunnistusmerkintä (joko Lifechip (Indexel) – tai Datamars-mikrosiru tai tatuointi) on ollut pakollinen 1.1.2001 alkaen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa. Kennelliitto on hyväksynyt 1.1.2009 alkaen kaikki ISO 11789 standardin mukaiset mikrosirut joissa ei ole maakoodia. ISO 11784 standardin mukaiset sirut on hyväksytty 1.6.2009 alkaen.

Antidoping -valvonta
Suomen Kennelliiton valtuuston hyväksymät antidoping -säännöt ovat tulleet voimaan 1.12.2007. Dopingvalvonta koskee kaikkia Suomen Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kilpailuja ja kokeita. Lisätietoja antidopingvalvonnasta Kennelliiton internetsivuilta.

Typistetyt koirat
1.3.2001 lähtien kaikki ennen 1.1.2001 syntyneet typistetyt koirat voivat osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin riippumatta siitä minkälainen koiran tausta on. Tämä koskee siis myös suomalaisen kasvattamia koiria. 1.1.2001 jälkeen syntyneet typistetyt koirat eivät saa osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin.

Muita ohjeita
Koirien tulee saapua näyttelypaikalle noin tunti ennen rodun arvioitua arvosteluaikaa. Koirat, jotka eivät osallistu ryhmäkilpailuihin, saavat poistua arvostelun jälkeen.
Muista ottaa mukaan koiran näyttelynumero sekä rekisteri- ja rokotustodistukset, vesikuppi, pehmeä makuualusta, kestävä panta, talutin ja näyttelyhihna.
Kehän ulkopuolinen avustaminen on kiellettyä. Mikäli ulkopuolista avustamista tapahtuu, voidaan avustamisen kohteena oleva koira hylätä.
Ilmoittaessaan koiransa näyttelyyn näytteilleasettaja sitoutuu noudattamaan Suomen Kennelliiton voimassa olevia näyttelysääntöjä ja rokotusmääräyksiä.
Muista kuin FCI:n tunnustamien maiden kansallisissa kenneljärjestöissä rekisteröidyistä koirista on ilmoittautumisen oheen liitettävä kopio koiran rekisteritodistuksesta.
Koirien astuttaminen näyttelyalueella on kielletty.

Rokotusmääräykset
Koiranäyttelyissä, -kokeissa ja -kilpailuissa sekä muissa järjestetyissä koirien joukkotilaisuuksissa (myöhemmin tapahtuma) noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä alla olevia rokotusmääräyksiä. Tapahtuman järjestäjän velvollisuutena on tarkistaa, että rokotusmääräyksiä on noudatettu.
Rokotustodistuksesta tulee ilmetä koiran yksiselitteiset tunnistustiedot sekä koiralle annetun rokotteen valmisteyhteenvedon mukainen rokotuksen viimeinen voimassaolopäivä. Vanhentuneen penikka- ja raivotautirokotuksen varoaika: Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21 vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika).

Tartuntatauteihin liittyviä muita määräyksiä: Jos koira sairastuu penikkatautiin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. tarttuvaan hengitystieinfektioon, parvovirusripuliin tms. tarttuvaan mahasuolikanavan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Ulko- ja sisäloistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa.